sv | en

INFORMATION OM DATASÄKERHETSINCIDENT GENOM TREDJEPARTSLEVERANTÖR

Ticketmaster har skapat den här webbplatsen för kunder vars personuppgifter kan ha inkluderats i Inbenta-incidenten. Att säkerställa säkerheten hos våra kunders personuppgifter är mycket viktigt för Ticketmaster. Så fort det fastställdes att det fanns potentiell okänd tredje part som hade tillgång till viss personlig information, tog Ticketmaster snabba åtgärder för att lösa problemet och skydda kunderna.

Vad hände?

I lördags, den 23 juni 2018, identifierade Ticketmaster UK en skadlig programvara på en kundsupportprodukt av Inbenta Technologies, en extern tredjepartsleverantör till Ticketmaster.

Så fort vi upptäckte den skadliga programvaran, inaktiverade vi Inbenta-produkten på alla Ticketmaster-webbplatser.

Mindre än 5% av vår globala kunddatabas har påverkats av denna incident. Kunder i Nordamerika har inte påverkats.

Som ett resultat av Inbentas produkt som körs på Ticketmaster International-webbplatser kan vissa av våra kunders personliga uppgifter eller betalningsinformation ha nåtts av en okänd tredje part.

Vi har kontaktat kunder som kan ha påverkats av säkerhetsincidenten. Kunder till Ticketmaster Storbritannien som köpte eller försökte köpa biljetter mellan februari och 23 juni 2018 kan ha påverkats såväl som internationella kunder som köpte eller försökte köpa biljetter mellan september 2017 och 23 juni 2018.

Om du inte fått ett e-postmeddelande från oss så tror vi, baserat på våra utredningar, inte att du har påverkats av denna säkerhetsincident

Juridiska team och säkerhetsexperter arbetar dygnet runt för att förstå hur datan har äventyrats.

Vi arbetar med relevanta myndigheter, såväl som kreditkortsföretag och banker.

Vad vi gör

Ticketmaster har skapat denna webbplats för att svara på dina frågor om Inbenta-incidenten. Du kan också kontakta fan.help@ticketmaster.se för frågor.

Som en försiktighetsåtgärd måste alla meddelade kunder återställa sina lösenord när de loggar in på sina konton nästa gång.

Vi rekommenderar att du övervakar dina kontoutdrag för bevis på bedrägeri eller identitetsstöld. Om du är orolig eller märker någon misstänkt aktivitet på ditt konto, bör du kontakta din bank och/eller kreditkortsföretag.

FAQ

Hur återställer jag mitt lösenord?
När du loggar in på ditt konto nästa gång, gå till "Mitt konto" som vanligt och klicka på länken "Glömt lösenordet?".

Vilka länder har blivit påverkade?
Baserat på våra utredningar är det vi vet att endast vissa brittiska kunder som köpt eller försökte köpa biljetter kan ha påverkats av händelsen. Som en försiktighetsåtgärd informerar vi alla Ticketmaster-kunder internationellt utanför Storbritannien om att de kommer att behöva återställa sina lösenord när de loggar in på sina konton. Kunder i Nordamerika påverkas inte.

Hur gick detta till?
I lördags, den 23 juni 2018, identifierade Ticketmaster UK att en skadlig programvara på en kundsupportprodukt av Inbenta Technologies, en extern tredjepartsleverantör till Ticketmaster, exporterade brittiska kunders data till en okänd tredje part. Så fort vi upptäckte den skadliga programvaran, inaktiverade vi Inbenta-produkten på alla Ticketmaster-webbplatser.

Som ett resultat av Inbentas produkt som körs på Ticketmaster International-webbplatser kan vissa av våra kunders personliga uppgifter eller betalningsinformation ha nåtts av en okänd tredje part. Juridiska team och säkerhetsexperter arbetar dygnet runt för att förstå hur datan har äventyrats.

Vilka personuppgifter har påverkats?
Information som kan ha äventyrats inkluderar: namn, adress, e-postadress, telefonnummer, betalningsuppgifter och inloggningsinformation hos Ticketmaster.

Vilka webbsajter har påverkats?
Inbentas produkt kördes på Ticketmaster International-, Ticketmaster UK-, GETMEIN!- och TicketWeb- webbplatser. Vi kontaktar alla potentiellt drabbade kunder. Kunder i Nordamerika påverkas inte.

Hur vet jag om jag blivit påverkad?
Vi rekommenderar att du övervakar dina kontoutdrag för bevis på bedrägeri eller identitetsstöld. Om du är orolig eller märker någon misstänkt aktivitet på ditt konto, bör du kontakta din bank och/eller kreditkortsföretag.

Som en försiktighetsåtgärd måste alla meddelade kunder återställa sina lösenord när de loggar in på sina konton nästa gång.